A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Сервіс без бар’єрів. Працівники сервісних центрів МВС Києва долучилися до вивчення жестової мови


09 Жовтня 2023

На днях в одному з сервісних центрів МВС Києва відбувся перший урок із вивчення жестової мови.
Майстер-клас провела громадська організація «Українське товариство глухих» (УТОГ). До заходу, окрім адміністраторів Києва долучились і працівники сервісних центрів МВС Донеччини, Луганщини та Херсонщини дистанційно.

Спікери УТОГ навчили наших співробітників розуміти людей з порушенням слуху. Значну увагу було приділено вивченню основних термінів жестової мови. Працівники сервісних центрів МВС вивчали основи дактильної абетки, базові слова та словосполучення жестової мови, а також засвоїли практичні поради та навички для надання послуг сервісних центрів МВС без бар’єрів. Тепер наші адміністратори знають як правильно привернути увагу клієнта, який має порушення слуху, яким має бути дотик у разі потреби, як правильно встановити візуальний контакт, як налагодити спілкування та якою має бути дикція.

Актуальність проведення майстер-класу із вивчення жестової мови – беззаперечна. До сервісних центрів МВС Києва щоденно звертаються за державними послугами біля 3000 клієнтів. Ще десятки звернень стосуються отримання консультацій чи роз’яснень. Серед відвідувачів звертається багато громадян, які мають порушення слуху чи зору. І тому вміти правильно комунікувати та спілкуватися з клієнтами, які мають такі порушення, вкрай необхідно. Адже це скоротить час на обслуговування громадян і залишить позитивне враження від сервісних центрів МВС.

«Сервісні центри МВС Києва завжди вдосконалюють надання державних послуг системи МВС. Ми розуміємо важливість безбар’єрного доступу громадянам до інформації та наших адміністративних послуг. Тому надали можливість кожному адміністратору підвищити свій освітній рівень для якісного обслуговування наших відвідувачів. Сервісні центри МВС Києва стали ініціаторами вивчення жестової мови, а також запропонували долучитися до заходу онлайн адміністраторам сервісних центрів МВС Луганщини, Донеччини та Херсонщини. Адже, саме ці області перші зіткнулися з військовою агресією та зараз не мають можливості через брак спеціалістів із жестової мови здобути подібні знання офлайн. Наразі це перший, але повірте, не останній крок до подолання бар’єрів між відвідувачами та нашими закладами. Вважаю, що такого роду заняття необхідно проводити регулярно, щоразу підвищуючи професійний рівень наших працівників» – прокоментував начальник Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в м. Києві Олександр Клижко.

Реалії сьогодення говорять нам про вкрай важливі речі. Безбар’єрні простір, послуги, інформація мають бути доступні скрізь і кожному. Бо багато наших захисників і захисниць, цивільного населення зазнали травм і поранень внаслідок безжальної війни та мають порушення слуху, зору, ампутовані кінцівки, користуються кріслом колісним. Ми маємо допомогти їм відчувати себе потрібними країні та бути вдячними за надану можливість жити і працювати.

Наразі сервісні центри МВС Києва оснащені пандусами, кнопкою виклику персоналу та місцями для паркування. Ми працюємо над забезпеченням належних умов для осіб з інвалідністю в усіх підрозділах і, звичайно, значна увага приділяється спілкуванню та правильності донесення необхідної інформації.

Нагадаємо, що у квітні 2021 року прийнята Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору, яку розробили в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів» та на виконання Указу Президента України. Стратегія розрахована до 2030 року і передбачає усунення бар’єрів у шести основних напрямках: фізичному, суспільному і громадянському, економічному, освітньому, цифровому, інформаційному. А ось План заходів на 2024-2025 роки з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, який був прийнятий 25 квітня на засіданні Уряду, визначив чотири пріоритетні напрямки роботи: безбар’єрні простір, товари, послуги та інформація.

Сервісні центри МВС – це сервіс без бар’єрів. Ми враховуємо потреби кожного громадянина. Кожен – важливий та особливий. Кожен заслуговує на комфортне середовище та якісні державні послуги.

Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.